כיום, המדיה החברתית ובפרט לינקדאין תופסים מקום נכבד בתהליך גיוס עובדים ואנשי משאבי אנוש ומגייסים משתמשים יותר ויותר ב-Linkedin לצורך בדיקה וסינון ראשוני של מועמדים.
יותר ויותר מגייסים מחפשים את פרטי המועמד באינטרנט בכלל ובלינקדאין בפרט על מנת ללמוד עליו, להבין מי הוא, מה הוא, מאיפה בא ואיזה רקע רלוונטי יש לו.
כיום, כאשר מחפשים אתכם באינטרנט, יש סיכוי מצוין שפרופיל לינקדאין שלכם יהיה זה שיעלה בין התוצאות הראשונות, אם לא הראשונה.
אז לא משנה אם תוכן הפרופיל שלכם באנגלית או בעברית, אתם כנראה חשופים לעיני המגייסים.
מתוצאות מחקר שנעשה ובו השתתפו מגייסים ואנשי משאבי אנוש, עולה כי כדאי לכולנו לשפר את פרופיל הלינקדאין שלנו.
אז מה חשוב למגייסים?
עבור מגייסים, סינון פרופיל לינקדאין דומה מאוד לסינון קורות חיים.
על פי מנהלת חברת השמה שהשתתפה בסקר, מועמד זוכה לכ-30 שניות חסד ראשוני בהן הוא צריך לגרום לעניין. הדבר הכי חשוב אותו מחפשים המגייסים, הינו הניסיון המקצועי הרלוונטי למשרה המוצעת.
ע"י הצגת המלצות (endorsements) ועדויות בנושא שתומכות בניסיון המועמד, ניתן לדעת כמה המועמד אכן יכול לתרום לאותה משרה ולאותו תפקיד שאליו הוא רוצה להגיע.
מאחר והמגייסים נותנים לכל מועמד הזדמנות קצרה כדי לתפוס את תשומת ליבם, מומלץ להשקיע בתקציר המופיע בתחילת הפרופיל ובשמות המשרות ב"ניסיון המקצועי".
"מחפשי עבודה צריכים לפרט בפרק התקציר את ניסיונם המקצועי ואת מה שהם מנסים לקדם ולדחוף אל מול המגייסים", כך שיתפה אחת ממנהלות הגיוס שהשתתפו בסקר.
"הפרופיל של המועמד צריך להראות בצורה טובה את הדרך בה עבר בין משרות שונות ואיך התקדם במהלך הקריירה המקצועית, וזה צריך לכלול הצגה וניסוח טובים של הטקסט בצורה שתהיה ברורה ונהירה לקורא", כך על פי סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה נוספת.
אז מה לא עובד עבור המועמדים?
1. אחת הנקודות השליליות העיקריות עליהן דיווחו רוב המגייסים היא שפרופיל הלינקדאין חסר ולא מלא.
במידה ומועמד לא ממלא את כל הניסיון המקצועי שלו בפרופיל זה מקשה על המגייס להבין מי מופיע מולו ואיזה ניסיון רלוונטי יש לו.
2. נקודה בעייתית אחרת, היא כאשר הפרופיל באינטרנט שונה מזה המודפס שנשלח אל המגייס. לדוגמה: תאריכים שונים, תפקידים אחרים, תיאורי משרה או השכלה.
מגייסים רואים פרופילים מסוג זה כל הזמן, ומועמדים שכאלה נפסלים כמעט באופן מיידי.
3. עוד בעיה בפרופיל הלינקדאין, היא כאשר מועמדים רושמים רק מה שם התפקיד אותו מילאו, אך לא הסבירו מה היה תוכן המשרה, מה התפקידים, ומה האחריות שהיתה מוטלת עליהם.
4. כמובן שבעיה גדולה יכולה להיות למי שכותב את הטקסטים בשגיאות כתיב או עם תחביר לקוי – מה שעלול לפסול אותו מיידית.
5. תמונות פרופיל שאינן 'מקצועיות', (למשל תמונה בחוף הים או שותה בירה עם החבר'ה) עלולות לגרום למגייסים לחשוב שהמועמד אינו רציני או מקצועי, כי מאחר ולא השקיע באמת בפרופיל שלו.
ככל שהמועמד ישקיע יותר בפרופיל שלו וימלא אותו בצורה טובה יותר, כך יש סיכוי רב יותר שימצא חן בעיני מגייס ויוזמן לראיון (כמובן בהנחה ועמד בתנאים הבסיסיים למשרה).
"אם מועמד רציני לגבי חיפוש העבודה, כדאי שישלים את פרופיל הלינקדאין שלו. בכך שימלא את כל פרטיו הוא מסייע לעצמו בשיווק העצמי בצורה הרבה יותר טובה ופשוטה אל מול מגייסים ואנשי השמה."
רוצים לדעת איך לגרום לפרופיל הלינקדאין שלכם לעבוד בצורה טובה יותר עבורכם?
בואו לסדנת לינקדאין שתסביר לכם איך להשתמש בחכמה בכלי המצוין הזה על מנת למצוא בקלות רבה יותר את המשרה הבאה.
הסדנה הקרובה בסוף דצמבר.
לחצו לפרטים נוספים ולהרשמה לסדנה הקרובה
[AWD_comments]