מה?? אתם לא יודעים מה זה קוד QR ?
[tube]http://www.youtube.com/watch?v=OxFR6r-Dqk4[/tube]
QR code או בשמו המלא Quick Response, הינו סוג של ברקוד דו-מימדי המכיל בתוכו מידע כלשהו – זה יכול להיות טקסט, מס' טלפון, כרטיס ביקור או כתובת אינטרנט.
את הברקוד הזה, שהומצא ביפן לפני כמעט 20 שנה, ניתן לקרוא באמצעות סורק מיוחד שיודע לקרוא את הקוד. כיום בכל טלפון סלולרי ניתן להתקין אפליקצית סריקה שכזו, כך שניתן לקרוא קודים כאלה בכל מקום.
למעשה, מאחר והמשתמש רק צריך לכוון את הטלפון שלו לעבר הקוד ותוך שניה הוא מקבל מידע חדש, משמשים קודי ה-QR להפצת תכנים לאנשים בכל מקום בימינו. שימוש בקוד שכזה חוסך מן המשתמש הקלדת נתונים בפעמים רבות (למשל בהפניה לאתר אינטרנט) או שולח אותו אל אתר המשלים את החוויה שלו (למשל קישור לקליפ מעטיפה של דיסק).
את הקודים גם ניתן לעצב בצורות ובצבעים שונים. הנה דוגמה של קוד מעוצב של המעצב היפני טאקאשי מוראקאמי עבור לואי ויטון:
אחד הקודים המעוצבים הראשונים שיצרו אנשי ה-BBC:
אנשים רבים סורקים קודים שכאלה מתוך סקרנות (יכול להופיע איזשהו טיזר בסמוך לקוד) אך גם כי מובטח להם קופון או הנחה מאחורי הקוד.
מן הצד השני, לבעלי עסקים קיים פוטנציאל נהדר להפיץ את עצמם ואת התכנים שלהם בקלות ובפשטות ע"י הפצת קודים שכאלה בעלות נמוכה למדי.
חנות צעצועים גרמנית מכרה לגו דרך האינטרנט לאנשים שסרקו את קוד ה-QR שהורכב מ-לגו.
[tube]http://www.youtube.com/watch?v=f8iSNlWIi-g[/tube]
דוגמה להפצת קודים יכולה להיות על כרטיסי ביקור (במקום שהמקבל יקליד את כתובת האתר, או בכלל כדי להכניס את כל הנתונים ישירות אל הטלפון הסלולרי), בעיתונים (ישראל היום, למשל, משלימים את הכתבות שלהם בתכנים אינטרנטיים אליהם מגיעים באמצעות סריקת קודים), על לוחות מודעות ואפילו על אוטובוסים (למרות שקצת קשה לסרוק אם האוטובוס בתנועה).
חברה קוריאנית שרצתה להביא לקוחות בשעות הצהריים גרמה לקוד ה-QR שלה להופיע רק בין השעון 12:00 ל-13:00 בצורה חכמה מאוד:
[tube]http://www.youtube.com/watch?v=EvIJfUySmY0[/tube]
גינס יצרו קודים שכאלה על הכוסות שלהם (בניו-יורק), כך שרק כאשר מוזגים גינס לכוס ניתן לראות את הקוד ולסרוק אותו. מה מתחבא מאחורה? הפתעה…
אל לנו לשכוח שמאחר וכמעט כל מי שיסרוק קוד שכזה יעשה זאת באמצעות המכשיר הסלולרי שלו, ועל כן יש לדאוג מבעוד מועד שיגיע אל אתר אינטרנט המותאם לטלפונים סלולרים ולמכשירי טאבלט.
טיפ קטן: באמצעות שימוש באתרי קיצורים כמו Tiny.cc או Bit.ly, ניתן ליצור כתובת אינטרנט מקוצרת ולשייך אליה קוד – ולאחר מכן, כשהאתר כבר לא רלוונטי, להחליף את הקישור (שמאחורי הקיצור) לכתובת חדשה. (שימוש נוסף במערכת קיצורים שכזו הוא מערכת הסטטיסטיקות שלהם שאומרת כמה פעמים נכנסו אל הקוד)
שירות הקיצורים של גוגל – goo.gl נותן אפשרות ליצור קיצורים עם קוד QR אוטומטי. רק להוסיף .qr בסוף. לדוגמה: http://goo.gl/9sovi.qr שנותן את התמונה הבאה:
ועוד דוגמה איך אפשר לעצב את הקוד:
דוגמאות מעניינות נוספות לשימוש בקודים:
– על גבי פלאיירים (להביא את הלקוח אל אתר האינטרנט בלי להקליד כתובת)
– על גבי מתנות שונות
– כרטיסי ביקור (הסורק יקבל את כל פרטי הכרטיס ישירות אל הטלפון שלו)
– על ספרים – ביקורות ישירות מאתר האינטרנט
– על דיסקים – כניסה ישירות אל הקליפ
– כדי לעשות צ'ק-אין במקום מסוים בלי לחפש אותו בטלפון
– בתחנת אוטובוס – כדי לקבל מידע על האוטובוסים השונים
– קישור לסרטוני הדגמה על אריזות של מוצרים שונים
– קישור ישיר לאפליקציה
ויש מי שגם במותם לא נפרדו מהטכנולוגיה:
רוצים להתחיל ליצור קודי QR ? אתם מוזמנים לעשות זאת בחינם פה:
https://www.digitay.co.il/qrcode/
צריכים לרעיונות ושימושים נוספים שיתאימו לעסק שלכם?
צריכים להתאים את אתר האינטרנט שלכם לסלולר?
אתם מוזמנים לפנות לייעוץ דרך דף צור קשר.
[AWD_comments]